Regulamin organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZEJ W KONINIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
1
Placówka Opiekuńczo - Wychowawcza w Koninie zwana dalej „Placówką” działa w szczególności na podstawie:
- ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
( Dz. U. z 2020 r. poz. 821 z późn. zm. ).
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm.).
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( U. z 2020 r. poz. 920 z późn. zm.).
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.).
- ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( U. z 2019 r. poz. 2277 z późn. zm.).
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1249 z późn. zm.).
- rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 292, poz. 1720).
- innych aktów prawnych
- statutu Placówki
- uchwał Rady Miasta Konina i Zarządzeń Prezydenta Miasta Konina.
2
- Placówka jest jednostką organizacyjną Miasta Konina, utworzoną i działającą w formie jednostki budżetowej, wykonującą zadania w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
- Podstawę gospodarki finansowej Placówki stanowi plan finansowy opracowany na każdy rok budżetowy, na podstawie uchwały budżetowej Rady Miasta Konina.
3
- Siedziba Placówki mieści się w Koninie pod adresem ul. Kurpińskiego 3, 62-510 Konin.
- Placówka używa podłużnej pieczęci, w której zawarta jest nazwa, adres, NIP i Regon.
4
- Placówka jest placówką opiekuńczo – wychowawczą łączącą zadania placówek typu socjalizacyjnego i interwencyjnego, przeznaczoną dla 14 dla dzieci i młodzieży wymagającej zapewnienia stałej i czasowej opieki całodobowej.
- Placówka dysponuje 7 miejscami socjalizacyjnymi i 7 miejscami interwencyjnymi.
5
Regulamin Organizacyjny zwany dalej „Regulaminem” określa:
- Zadania Placówki.
- Zasady kierowania i pobytu wychowanków.
- Prawa i obowiązki wychowanków.
- Zasady kierowania Placówką i kompetencje kadry kierowniczej.
- Strukturę organizacyjną Placówki.
- Zadania komórek organizacyjnych – zespołów.
- Tryb wykonywania kontroli wewnętrznej.
- Zasady podpisywania pism i decyzji.
- Gospodarkę finansową.
Rozdział II
Zadania Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej
6
- 1. Placówka zapewnia dzieciom i młodzieży stałą i czasową całodobową opiekę.
- Celem udzielanej przez Placówkę pomocy jest:
1) całodobowa opieka i wychowanie dziecka pozbawionego opieki rodziców, w tym pomoc doraźna w przypadkach wymagających natychmiastowego zapewnienia opieki dziecku – w tym opracowanie kompleksowej diagnozy, z uwzględnieniem wskazań pozwalających na przygotowanie optymalnego dla danej sytuacji planu pomocy;
2) organizacja pomocy służącej reintegracji rodziny w oparciu o jej naturalne środowisko, a tym samym przeciwdziałanie włączaniu dziecka w system wieloletniej całodobowej opieki instytucjonalnej wszędzie tam, gdzie jest możliwa pozytywna prognoza diagnostyczna dotycząca:
- a) potencjału rozwojowego dziecka wykluczającego konieczność stosowania specjalnych środków wychowawczych prowadzonych w oderwaniu od naturalnego środowiska rówieśniczego i rodzinnego,
- b) potencjału członków rodziny w zakresie przezwyciężania własnych słabości ze szczególnym uwzględnieniem sfery wolicjonalnej,
- c) możliwości wprowadzenia konstruktywnych zmian w funkcjonowaniu rodziny służących zapewnieniu dzieciom efektywnej osobistej opieki w oparciu o naturalne środowisko rodzinne.
- Placówka zapewnia podopiecznym:
1) całodobową opiekę i wychowanie do czasu powrotu do rodziny naturalnej, a tam gdzie jest to niemożliwe, umieszczenia w rodzinie adopcyjnej albo zastępczej, placówce opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego, lub specjalistyczno - terapeutycznego;
2) dostęp do kształcenia dostosowanego do wieku i możliwości rozwojowych;
3) dostęp do podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej;
4) dostęp do pomocy psychologiczno - pedagogicznej odpowiedniej do potrzeb i sytuacji dziecka, w tym obejmuje dziecko działaniami terapeutycznymi;
5) warunki do bezstresowego uczestnictwa dziecka w postępowaniu prowadzonym przez sąd, prokuraturę lub policję;
6) warunki do utrzymywania kontaktów z rodziną i osobami bliskimi dziecku (o ile sąd nie zakazał takich kontaktów).
- Placówka prowadzi pracę:
1) z dzieckiem, w celu zapewnienia mu opieki, bezpieczeństwa, zdiagnozowania przyczyn doświadczanych trudności, źródła i zakresu doświadczeń o charakterze traumatycznym, inicjowania i ukierunkowania dalszych działań pomocowych;
2) z rodzicami dziecka, w celu usprawnienia i podwyższenia ich kompetencji rodzicielskich i społecznych oraz utrzymania wzajemnych więzi, modelowania jakości relacji wewnątrzrodzinnych;
3) z całą rodziną, w celu jej reintegracji w oparciu o naturalne środowisko rodzinne.
7
- Placówka sporządza niezwłocznie po przyjęciu dziecka jego diagnozę psychofizyczną, uwzględniającą potrzeby dziecka w zakresie opiekuńczym, rozwojowym, emocjonalnym oraz społecznym, przyczyny kryzysu w rodzinie i ich wpływ na rozwój dziecka, relacje dziecka z jego najbliższym otoczeniem i osobami dla niego ważnymi.
- Diagnoza zawiera, odpowiednio do wieku, rozwoju i doświadczeń dziecka, wskazania dotyczące:
1) dalszej pracy pedagogicznej z dzieckiem,
2) programu terapeutycznego,
3) pracy z rodziną dziecka,
4) przygotowania dziecka do umieszczenia w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub innej formie pieczy zastępczej,
5) przygotowania dziecka do usamodzielnienia.
- Diagnozę sporządza psycholog lub pedagog.
8
W placówce dla każdego dziecka prowadzi się:
1) plan pomocy dziecku, opracowany przez wychowawcę we współpracy z asystentem rodziny niezwłocznie po sporządzeniu diagnozy, modyfikowany w zależności od zmieniającej się sytuacji dziecka i jego rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
2) kartę pobytu, która zawiera:
- opis relacji dziecka z rodzicami i innymi osobami bliskimi,
- opis funkcjonowania społecznego dziecka w Placówce i poza nią, z uwzględnieniem samowolnego opuszczenia Placówki,
- informacje dotyczące nauki szkolnej dziecka oraz przebiegu kontaktów Placówki ze szkołą, do której uczęszcza,
- opis rozwoju dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego i samodzielności,
- informacje o stanie zdrowia dziecka, w tym stanie zdrowia psychicznego, podawanych lekach, pobytach w szpitalu, w tym szpitalu psychiatrycznym,
- informację o szczególnych potrzebach dziecka i znaczących dla dziecka wydarzeniach,
- opis współpracy Placówki z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym z asystentem rodziny.
3) kartę udziału w zajęciach specjalistycznych z opisem ich przebiegu, o ile dziecko tego wymaga;
4) arkusze badań i obserwacji psychologicznych oraz pedagogicznych.
9
1.W placówce działa zespół do spraw okresowej oceny sytucji dziecka, zwany dalej zespołem.
- W skład zespołu wchodzą:
-dyrektor Placówki lub osoba przez niego wyznaczona,
-psycholog,
-pedagog,
-pracownik socjalny,
-wychowawca bezpośrednio kierujący procesem wychowawczym dziecka,
-przedstawiciel organizatora rodzinnej pieczy zstępczej,
-lekarz i pielęgniarka, w miarę indywidualnych potrzeb dziecka,
-rodzice dziecka, z wyjątkiem rodziców pozbawionych praw rodzicielskich,
-inne zainteresowane osoby posiadające wiedzę o sytuacji socjalnej, prawnej i
rodzinnej dziecka, a w szczególności asystent rodziny oraz przedstawiciel ośrodka adopcyjnego.
- Do udziału w posiedzeniach zespołu mogą być zapraszani przedstawiciele:
- sądu właściwego ze względu na miejsce położenia Placówki,
- właściwego powiatowego centrum pomocy rodzinie oraz ośrodka pomocy społecznej,
- policji,
- ochrony zdrowia,
- instytucji oświatowych,
- organizacji społecznych zajmujących się problematyką dziecka i rodziny,
- osoby bliskie dziecku.
- Zespół dokonuje okresowej oceny sytuacji dziecka nie rzadziej niż co pół roku, a w przypadku dziecka w wieku poniżej 3 lat nie rzadziej niż co trzy miesiące.
- Po dokonaniu okresowej oceny sytuacji dziecka zespół formułuje na piśmie
wniosek dotyczący zasadności dalszego pobytu dziecka w Placówce i przesyła go do sądu.
10
- Przy realizacji powyższych zadań Placówka współpracuje w szczególności z:
- powiatowymi centrami pomocy rodzinie i ośrodkami pomocy społecznej właściwymi ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu rodziców dzieci,
- ośrodkami adopcyjnymi prowadzącymi poradnictwo rodzinne i terapię dla rodziców dzieci,
- szkołami,
- sądami rodzinnymi,
- rodziną,
- asystentem rodziny,
- organizacjami zajmującymi się statutowo pomocą rodzinom, działającymi w środowisku rodziców dzieci,
- właściwymi ze względu na miejsce zamieszkania oraz deklarowaną przynależność wyznaniową rodziców i siedzibę Placówki parafiami Kościoła Katolickiego i jednostkami organizacyjnymi innych kościołów i związków wyznaniowych.
Rozdział III
Zasady kierowania i pobytu wychowanków
11
- Placówka przyjmuje dzieci w wieku powyżej 10 roku wymagające szczególnej opieki lub mające trudności w przystosowaniu się do życia w rodzinie, niezależnie od miejsca zamieszkania. W wyjątkowych przypadkach, w szczególności, gdy w placówce umieszczona jest matka lub ojciec tego dziecka, gdy przemawia za tym stan zdrowia dziecka lub dotyczy to rodzeństwa może zostać przyjęte dziecko młodsze.
- Dzieci do Placówki kieruje Prezydent Miasta Konina, a z jego upoważnienia Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie Koninie w porozumieniu z dyrektorem Placówki, jeśli Placówka dysponuje wolnymi miejscami.
- Przyjmowanie dzieci do Placówki odbywa się całą dobę.
12
- Placówka zobowiązana jest przyjąć dziecko w przypadkach wymagających natychmiastowego zapewnienia mu opieki.
- Dziecko do Placówki przyjmuje się:
- na podstawie orzeczenia sądu,
- w przypadku gdy dziecko zostało doprowadzone przez Policję lub Straż Graniczną,
- na wniosek rodziców ( opiekuna prawnego ) dziecka lub osoby trzeciej,
- w razie odebrania z rodziny w trybie art. 12a ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
- W przypadkach, o których mowa w ust.1 dzieci przyjmowane są niezależnie od miejsca ich zamieszkania.
- W przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 dzieci przyjmowane są niezależnie od posiadanych przez Placówkę wolnych miejsc lub wieku dzieci.
- O przyjęciu dziecka do Placówki dyrektor informuje, nie później niż w ciągu 24 godzin, sąd rodzinny oraz Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Koninie celem uzyskania skierowania do Placówki lub zapewnienia innej właściwej dla danej sytuacji formy opieki.
- Dziecko poniżej 10 roku życia, przyjęte do Placówki na miejsce interwencyjne, zostaje niezwłocznie przeniesione do jednej z rodzinnych form pieczy zastępczej.
13
- Doprowadzenie do Placówki małoletniego i nieletniego, skierowanego na podstawie orzeczenia sądu, regulują odrębne przepisy.
- Przewiezienie dziecka z Placówki do innych placówek należy do obowiązku Placówki.
14
- Rodzeństwo kierowane do Placówki nie powinno być rozdzielane.
- Ciąża małoletniej nie może być powodem odmowy przyjęcia do Placówki.
15
Pobyt w Placówce ustaje w szczególności w przypadku:
- powrotu dziecka do rodziny,
- zakwalifikowania dziecka do innej formy opieki,
- usamodzielnienia się dziecka,
16
Pobyt dziecka w Placówce na miejscu interwencyjnym nie może trwać dłużej niż 3 miesiące. W przypadku, gdy postępowanie sądowe w sprawie uregulowania sytuacji prawnej dziecka jest w toku, pobyt może być przedłużony do czasu jego zakończenia.
17
W przypadku samowolnego opuszczenia Placówki przez dziecko lub nie zgłoszenia się dziecka w wyznaczonym terminie po usprawiedliwionej nieobecności, dyrektor Placówki:
1) przeprowadza postępowanie wyjaśniające,
2) powiadamia w ciągu 24 godzin rodziców, opiekunów prawnych dziecka, policję, sąd rodzinny, który orzekł o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej, asystenta rodziny prowadzącego pracę z rodziną dziecka oraz Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Koninie.
Rozdział IV
Prawa i obowiązki wychowanków
18
- Wychowankowie mają prawo do:
1) wychowywania w rodzinie, a w przypadku wychowywania się poza rodziną do przebywania w stałym, stabilnym środowisku wychowawczym;
2) utrzymywania osobistych kontaktów z rodziną i innymi znaczącymi dla dziecka osobami z wyjątkiem sądowego zakazu tych kontaktów;
3) powrotu do rodziny naturalnej;
4) warunków pobytu w Placówce zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz poszanowania godności osobistej;
5) właściwie zorganizowanego procesu opieki i wychowania zgodnie z uznanymi zasadami pedagogiki;
5) realizacji praktyk religijnych zgodnych z wolą rodziców i potrzebami dziecka;
6) swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności światopoglądowych
i religijnych - jeśli nie narusza tym dobra innych osób;
7) poszanowania tożsamości religijnej i kulturowej;
8) wyrażania poglądów i opinii oraz uczestniczenia w podejmowaniu decyzji mających
wpływ na jego sytuację życiową, odpowiednio do jego wieku i stopnia dojrzałości;
9) troskliwego, życzliwego i podmiotowego traktowania;
10) zgłaszania swoich problemów i wątpliwości;
11) kształcenia, własnej aktywności w zdobywaniu i poszerzaniu wiedzy, rozwoju
uzdolnień, zainteresowań, talentów i indywidualności oraz do zabawy i wypoczynku;
12) informacji na temat zakresu wymagań wynikających z pobytu w Placówce.
13) korzystania z poradnictwa psychologiczno - pedagogicznego;
14) pomocy w przygotowaniu do samodzielnego życia, w przypadku gdy było wychowywane poza rodziną naturalną;
15) ochrony przed arbitralną lub bezprawną ingerencją w życie dziecka;
16) ochrony przed poniżającym traktowaniem i karaniem;
17) dostępu do informacji dotyczących jego pochodzenia.
- Wychowankowie mają obowiązek:
1) aktywnego uczestniczenia w zajęciach szkolnych i w życiu Placówki, w tym w obowiązkach domowych dnia codziennego;
2) przestrzegania zasad kultury współżycia w stosunku do rówieśników i osób dorosłych;
3) dbania o własne zdrowie, życie i higienę osobistą;
4) wystrzegania się szkodliwych nałogów;
5) unikania agresywnych zachowań i nie prowokowania sytuacji konfliktowych;
6) dbania o wspólne dobro, ład i porządek w Placówce;
7) naprawienia wyrządzonej szkody;
8) podporządkowania się zarządzeniom dyrektora oraz poleceniom wychowawców i pozostałych pracowników.
Rozdział V
Zasady Kierowania Placówką i Kompetencje Kadry Kierowniczej
19
- Placówką kieruje i reprezentuje na zewnątrz Dyrektor.
- Dyrektora Placówki powołuje i odwołuje Prezydent Miasta Konina.
20
- Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Placówki.
- Dyrektor wykonuje czynności pracodawcy w stosunku do pracowników Placówki.
- Dyrektor kieruje Placówką jednoosobowo.
21
- Dyrektor działając zgodnie z przepisami prawa ponosi odpowiedzialność za całokształt działalności Placówki, w szczególności za:
- sutki prawne podejmowanych decyzji i podpisywanych dokumentów,
- powiadamianie organów ścigania o stwierdzonych przestępstwach,
- warunki pracy i stan bhp oraz ppoż.
22
Do zakresu kompetencji Dyrektora należy w szczególności:
- organizowanie pracy i zapewnianie prawidłowego funkcjonowania Placówki,
- wykonywanie uchwał, zarządzeń i wytycznych organów Miasta,
- zatrudnianie, zwalnianie, wynagradzanie i awansowanie pracowników,
- zarządzanie mieniem Placówki,
- ustalanie zakresów działania komórek organizacyjnych Placówki oraz zadań wynikających z planów i przedsięwzięć,
- podejmowanie decyzji, wydawanie zarządzeń, instrukcji i regulaminów zgodnie z zakresem działania,
- ustalanie planów dochodów i wydatków Placówki,
- sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań Placówki,
- zabezpieczenie mienia Placówki przed kradzieżą, dewastacją oraz właściwych warunków bhp i ppoż.,
- dbałość o podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie zawodowe pracowników,
- wdrażanie nowych technik udoskonalających pracę Placówki.
23
- Do zakresu kompetencji Głównego Księgowego, w szczególności należy:
- prowadzenie rachunkowości Placówki zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- kierowanie i nadzorowanie całokształtu zadań związanych z obsługą księgowo – finansową Placówki,
- opracowywanie planów finansowych Placówki,
- nadzorowanie prawidłowego wykonania budżetu Placówki i przestrzegania dyscypliny finansów.
- Szczegółowe uprawnienia i obowiązki Głównego Księgowego określają odrębne przepisy.
24
Szczegółowe obowiązki pracowników Placówki określają zakresy czynności, kompetencji i odpowiedzialności, ustalone przez Dyrektora Placówki.
Rozdział VI
Struktura Organizacyjna Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej
25
- Komórkami organizacyjnymi Placówki są następujące zespoły pracy:
- Zespół Księgowo – Finansowy.
- Zespół ds. Okresowej Oceny Sytuacji Dziecka.
- Zespół Obsługi.
- Schemat Struktury Organizacyjnej Placówki stanowi (Zał. Nr 1) do niniejszego Regulaminu.
Rozdział VII
Zadania komórek organizacyjnych - zespołów
26
Do zadań Zespołu Księgowo – Finansowego należy:
- Prowadzenie spraw kancelarii i sekretariatu:
- przyjmowanie korespondencji i dostarczanie jej za pokwitowaniem do odpowiednich komórek, wysyłanie korespondencji na zewnątrz,
- zakup i rozliczanie biletów MZK dla pracowników i wychowanków,
- prowadzenie rejestru faktur, umów zlecenia, skarg i wniosków,
- prowadzenie pocztowych ksiąg nadawczych i comiesięczne ich rozliczanie,
- prowadzenie raportów kasowych.
- Zaopatrzenie Placówki w materiały biurowe i środki czystości.
- Prowadzenie Zakładowej Składnicy Akt:
- prowadzenie dokumentacji archiwalnej,
- przyjmowanie akt do archiwum,
- przyjmowanie akt do brakowania,
- Prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją i ewidencją mienia Placówki.
- Nadzór nad przestrzeganiem ustawy o ochronie danych osobowych i ochronie informacji niejawnych.
- Prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Placówki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Opracowanie i realizacja planów finansowych związanych z funkcjonowaniem Placówki oraz prowadzenie statystyki.
- Wnioskowanie zmian w budżecie Placówki w celu racjonalnego dysponowania środkami.
- Zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu Placówki.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych, analityki wydatków, świadczeń.
- Realizacja wypłat kieszonkowego dla wychowanków Placówki.
- Prawidłowa i terminowa realizacja wszelkich zobowiązań.
- Kompleksowe prowadzenie obsługi finansowo – księgowej Placówki.
- Pokrywanie wydatków związanych z nauką wychowanków.
- Pokrywanie wydatków związanych z leczeniem oraz zakupem odzieży i obuwia dla wychowanków.
- Przeprowadzanie procedury zamówień publicznych zgodnie z ustawą – Prawo Zamówień Publicznych.
- Obsługa pracowników w zakresie wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń.
- Kompleksowe prowadzenie spraw kadrowych, w tym statystyki, sprawozdawczości i planowania:
- przygotowanie dokumentacji związanej z przyjmowaniem i zwalnianiem pracowników,
- kierowanie pracowników na badania wstępne i kontrolne,
- sporządzanie i uzupełnianie listy obecności,
- prowadzenie ewidencji czasu pracy i nieobecności pracowników Placówki,
- sporządzanie sprawozdań do Urzędu Statystycznego, Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu, Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Koninie.
19) Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w Koninie.
20) Prowadzenie spraw dotyczących organizacji szkoleń i doskonalenia zawodowego dla pracowników i sporządzanie umów w tym zakresie.
27
Do zadań Zespołu do Spraw Okresowej Oceny Sytuacji Dziecka należy:
- ocena aktualnej sytuacji rodzinnej dziecka.
- analiza stosowanych metod pracy z dzieckiem i rodziną.
- udzielanie wskazówek do modyfikowania planu pomocy dziecku.
- monitorowanie procedur adopcyjnych dzieci z uregulowaną sytuacją prawną umożliwiającą przysposobienie,
- ocena stanu zdrowia dziecka i jego aktualnych potrzeb.
- ocena zasadności dalszego pobytu dziecka w Placówce.
- informowanie sądu o potrzebie umieszczenia dziecka w innej placówce, działającej na podstawie odrębnych przepisów dotyczących kształcenia i opieki zdrowotnej, takiej jak: ośrodek socjoterapii, ośrodek wychowawczy, ośrodek leczniczo – wychowawczy.
28
Do zadań Zespołu Obsługi należy:
- Przyjmowanie zestawów posiłkowych, porcjowanie i wydawanie wychowankom Placówki.
- Zabezpieczenie obsługi spotkań organizowanych dla wychowanków i pracowników Placówki.
- Utrzymanie czystości i porządku we wszystkich pomieszczeniach Placówki oraz na terenie przynależnym do budynku.
- W czasie miedzy posiłkami pomoc wychowawcom w organizowaniu czasu dla wychowanków.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora, wynikających z organizacji pracy Placówki.
29
Działalność Placówki może być uzupełniona pracą wolontariuszy.
Rozdział VIII
Tryb wykonywania kontroli wewnętrznej
30
- Kontrolę wewnętrzną w Placówce sprawuje:
- Dyrektor
- Główny Księgowy
- Główny Księgowy sprawuje kontrolę w odniesieniu do całej Placówki w zakresie:
- zabezpieczenia mienia Placówki,
- zabezpieczenia danych osobowych i informacji niejawnych.
- Kontrolę w zakresie stosowania przepisów BHP w odniesieniu do całej Placówki sprawuje Dyrektor.
- Dyrektor Placówki w drodze zarządzenia określa każdorazowo tryb i zasady przeprowadzenia kontroli.
Rozdział IX
Zasady podpisywania pism i decyzji
31
- Dyrektor Placówki podpisuje:
- pisma wynikające z jego kompetencji,
- zarządzenia wewnętrzne,
- odpowiedzi na skargi i wnioski,
- postanowienia oraz umowy cywilno – prawne,
- pisma o szczególnym znaczeniu.
- Dyrektor może upoważnić Głównego Księgowego lub innego pracownika do podpisywania pism w jego imieniu.
- Upoważnienia, o których mowa w ust. 2, mają charakter pisemny i określają wykaz spraw, które osoba upoważniona może załatwić w imieniu Dyrektora.
Rozdział X
Gospodarka Finansowa
32
- Majątek Placówki stanowi własność Miasta Konina i może być wykorzystany jedynie dla potrzeb związanych z działalnością Placówki.
- Podstawę działalności finansowej Placówki stanowi roczny finansowy plan dochodów i wydatków budżetowych, zatwierdzony przez Dyrektora.
- Źródłem pokrycia wydatków są środki z budżetu Miasta Konina.
Rozdział XI
Postanowienia końcowe
33
Zmian w „Regulaminie Organizacyjnym” dokonuje Prezydent Miasta Konina na wniosek Dyrektora Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej w Koninie.
34
Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia.
Wykaz załączników:
Załącznik nr 1 |
Schemat organizacyjny Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Koninie |
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Pogotowie Opiekuńcze w Koninie |
---|---|
Data utworzenia: | 2019-04-29 |
Data publikacji: | 2019-04-29 |
Osoba sporządzająca dokument: | Olgierd Szczęsny |
Osoba wprowadzająca dokument: | Administrator |
Liczba odwiedzin: | 2546 |
Rozwiń Historia zmian
Data i godzina zmiany | Osoba zmieniająca | Opis zmiany | Poprzednia wersja |
---|---|---|---|
2022-02-08 07:52:34 | Administrator | Zmiana treści dokumentu | Regulamin organizacyjny |